Dersin Adı | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 501 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hukuk yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini ve araçlarını tanımaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders özellikle hukukçular için tasarlanmıştır. Hukukta genel olarak bilimsel araştırmanın nasıl sürdürüleceği, bu süreçte bilimsel araştırmanın nasıl yazıya döküleceği üzerine odaklanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve izlencenin açıklanması | |
2 | Bilimsel araştırmaya giriş: Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel yazım nedir? Bilimsel makale nedir? | Day, s. 1-10 |
3 | Bilimsel iddia nedir? Bilimsel iddianın özellikleri nelerdir? | Volokh, s. 39-72. |
4 | Yazma tasarımı | Volokh, s. 81-144; Day, s.25-26. |
5 | Yazma tasarımı | Volokh, s. 81-144; Day, s.25-26. |
6 | Araştırma ipuçları | Volokh, s. 145-158 |
7 | Yazma stratejileri | Volokh, s. 169-199 |
8 | Kanıtları kullanmak | Volokh, s. 201-265 |
9 | Kanıtları kullanmak | Volokh, s. 201-265 |
10 | Örnek bir bilimsel araştırma makalesi analizi | Volokh, s. 269-324 |
11 | Hukukta atıf kılavuzları | Day, s. 41-43; Chicago Manuel of Style & Bluebook |
12 | Hukukta atıf kılavuzları | Türkiye dergi örnekleri |
13 | Yayım: Başlık, özet ve makaleyi gönderme | Volokh, s. 341-374; Day, s. 21-23 |
14 | Akademik etik | Volokh, s. 425-434 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 64 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 64 | |
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. | X | ||||
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. | X | ||||
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. | X | ||||
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. | X | ||||
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. | X | ||||
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. | X | ||||
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. | X | ||||
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | X | ||||
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest